\
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טיפים לתסריטאי המתחיל מעת נבו שפיר

מאמר זה מיועד לתסריטאי מתחיל שרוצה לעבד תסריט לסרט. במדריך זה, נבו שפיר ידון בכמה טיפים שיכולים לעזור לכם להיות תסריטאים טובים יותר. הטיפים במאמר זה יעזרו לכם להפוך את התסריט שלכם לקולנועי יותר ויעזרו לכם ליצור אותו.

כתיבת תסריט היא תהליך מסובך שדורש יצירתיות והרבה דמיון. אבל ככל שהתעשייה מתפתחת, כך גם הצרכים של התסריטאים הולכים וגדלים.

טיפים ממקצוען בתעשייה: נבו שפיר!

4 טיפים שיעזרו לכם לפרוץ לתעשייה ע"פ נבו שפיר, עורך תוכן, עיתונאי, תסריטאי ומשורר:

1) הכירו את הסיפור שלכם מבפנים:

תסריטאי צריך להיות בעל ידע אינטימי של הסיפור שלו לפני שהוא מתחיל לכתוב אותו על הנייר. חשוב לדעת מה הנושא של הסיפור שלכם וכיצד הוא ישפיע על הקהל שלכם ברמה הרגשית.

2) התחילו עם טיוטה גסה: 

ייתכן שלא תוכלו לסיים את התסריט שלכם במכה אחת בגלל חסימת כתיבה או חוסר רעיונות. במקרים כאלה, התחילו עם טיוטה גסה במקום לנסות לכתוב שוב מאפס. לאחר מכן תוכלו לערוך את הטיוטה הגסה שלכם מאוחר יותר כאשר תקבל רעיונות נוספים או השראה עבורה.

3) דעו את הז'אנר שלכם: 

תסריטאים צריכים להכיר את הז'אנר שהם רוצים לכתוב עבורו. הם צריכים גם לדעת מה פופולרי כרגע, שכן זה יעזור להם למצוא סוכן או מנהל שירצו לייצג אותם. זה גם ייתן להם מושג איזה תסריטים הם צריכים לקרוא ולכתוב בעצמם.

4) קבלו משוב: 

משוב הוא אחד הדברים החשובים ביותר לתסריטאי כי הוא עוזר להם לשפר את עבודתו. הם תמיד צריכים לבקש מאחרים משוב על העבודה שלהם ולקחת אותו ברצינות כשהם מקבלים אותו, גם אם הם לא מסכימים איתו במבט ראשון.

היכנסו לאתר של נבו שפיר למידע נוסף – https://nevo-shafir.co.il/%D7%90%D7%95%D7%93%D7%95%D7%AA/ 

היכנסו לטוויטר של נבוא שפיר לעדכונים – https://twitter.com/nevoshafir