\
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מהו פסוריאזיס וכיצד ניתן לטפל בו?

פסוריאזיס היא מצב עור כרוני המשפיע על העור והמפרקים. זוהי הפרעה אוטואימונית הנגרמת על ידי מערכת החיסון של הגוף שתוקפת את התאים שלה. פסוריאזיס הוא מצב עור כרוני המאופיין בכתמי עור אדומים ומתקלפים. פסוריאזיס אינו מדבק ואינו יכול לעבור מאדם אחד לאחר. זה לא נגרם על ידי פטרייה או חיידקים.

פסוריאזיס פוגעת בכ-2% מהאוכלוסיה ויכולה להופיע בכל גיל, אך היא מאובחנת לרוב בין הגילאים 15 עד 35. גברים נפגעים פי שלושה מנשים. ישנם חמישה סוגים של פסוריאזיס: רובד, הפוך, פוסטולרי ואריתרודרמי. עם זאת, רק פסוריאזיס פלאק משפיע על 50% מהאנשים עם המחלה.

התסמינים של פסוריאזיס משתנים מאדם לאדם וחלק מהאנשים עשויים שלא להראות תסמינים כלל. ישנם אנשים עם פסוריאזיס העשויים לסבול גם ממצבים אחרים כגון דיכאון או חרדה, כמו גם דלקת מפרקים פסוריאטית.

אפשרויות טיפול בפסוריאזיס

 פסוריאזיס יכול להיות קשה מאוד לטיפול, ואנשים רבים משתמשים בתרופות ביתיות או מנסים טיפולים שונים כדי לקבל הקלה. ישנן שלוש שיטות טיפול בפסוריאזיס בטיפולים מקומיים שונים, פוטותרפיה וטיפולים מערכתיים:

טיפולים מקומיים 

כוללים קרמים ומשחות מרשם הנמרחים ישירות על העור. טיפולים אלו יכולים להיות יעילים מאוד בניקוי פסוריאזיס ועשויים לשמש בשילוב עם אפשרויות טיפול אחרות.

פוטותרפיה 

משתמשת באור אולטרה סגול כדי להפחית דלקת ולנקות פלאק פסוריאזיס מהעור. זה נעשה בדרך כלל במשרד או במרפאה של רופא פעמיים בשבוע במשך ארבעה או שמונה שבועות, תלוי בחומרת המצב.

טיפולים מערכתיים

הם תרופות הנלקחות דרך הפה המדכאות תאי דלקת ומסייעות בפינוי פלאק פסוריאזיס על העור. הם ניתנים בדרך כלל כאשר למישהו יש פסוריאזיס בינוני עד חמור או כאשר הוא לא הגיב לאפשרויות טיפול מקומיות כמו קרמים או משחות.